Miasto
Ekspertów
Marketing tworzy dziesiątki kolorowych tabel, zestawień i porównań. Wszystko żeby podkreślić dominację marki na rynku. Równocześnie personel w sieci sprzedaży robi wszystko, żeby tego materiału nie czytać. Brzmi znajomo?
Klient
Samsung
Zakres prac
> Koncepcja i kreacja
> Mobile app
> Rozwój i utrzymanie
> Kompleksowa redakcja treści & video
Podsumowanie
Zaprojektowaliśmy skuteczny mechanizm grywalizacji i oddaliśmy go w ręce sieci handlowej w formie aplikacji mobilnej. Zabawna edukacja z oferty handlowej skutkowała poważnym wzrostem sprzedaży.
Czy znasz swoja ofertę?
Samsung to szeroki asortyment produktowy.
Dokładając ofertę komunikacyjną Orange mamy gotowy przepis na natłok treści marketingowych i nowinek produktowych. Jak jednak dotrzeć z informacjami do setek doradców w kluczowych salonach?
Jak efektywnie motywować sprzedawców i jednocześnie przekazywać wiedzę o ofercie w sposób zrozumiały, wszystkim i to jednocześnie w kilkudziesięciu lokalizacjach?.
Jak odczarować komunikację wewnętrzną
Doradcy klienta standardowo otrzymywali materiały dotyczące nowinek produktowych drogą e-mailową.
Wielostronicowe opracowania, excele, specyfikacje. Nastręczało to trudności, związanych z ilością przesyłanych wiadomości i brakiem pewności, że materiał został przeczytany.
Zdecydowaliśmy to wszystko zmienić. Specjalnie do projektu uruchomiliśmy redakcję, która oryginalne długie treści opracowywała w łatwej do odbioru formie i prezentowała czytelnie, w stworzonej przez nas aplikacji mobilnej. Tak powstały fundamenty Miasta Ekspertów.
Przekazać informacje.
Upewnić się, że są zrozumiałe.
W tym celu stworzyliśmy aplikację mobilną, która efektywnie przekazywała kluczowe informacje produktowe wprost na smartfony doradców klienta.
Aby mieć pewność, że treści są przeczytane, a przekaz zrozumiały musieliśmy stworzyć mechanizmy, które będą wspierać przyswajanie i weryfikację wiedzy. Najskuteczniej weryfikuje to nie-sztuczna inteligencja, a słowem kluczem jest tu grywalizacja.
Wygrać z handlowcem z innego oddziału.
Do większości treści publikowanych w aplikacji tworzyliśmy zestawy pytań kontrolnych. Pytania były dostępne jako quiz po lekturze lub jako element tzw. wyzwań. “Czelendze” polegały na udzieleniu odpowiedzi na pytanie i jednocześnie wysłaniu go do innego handlowca. Ta osoba z pary, która udzieliła prawidłowej odpowiedzi zyskiwała dodatkowe punkty, a te były naliczane w rankingach indywidualnych oraz grup salonów. Oprócz punktów za wiedzę aplikacja była na bieżąco zasilana rankingami sprzedaży poszczególnych handlowców i salonów.
Budowa ducha zespołu
Aby wzmacniać więzi handlowców i pracujących z nimi regionalnych kierowników, stworzyliśmy mechanizm koła ratunkowego. Jeśli pytanie sprawiało trudność, to poprzez czat w aplikacji, możliwa była fachowa pomoc kierownika.
Te mniej formalne rozmowy o “problemie” budowały nowe relacje, nieosiągalne przed wdrożeniem Miasta Ekspertów. Dbaliśmy o to aby koleżeńskie konsultacje i poszukiwanie rozwiązań były dodatkowo premiowane.
Nauka od liderów
Aby wyróżnić lokalizacje, które świetnie radzą sobie zarówno w budowaniu wiedzy produktowej jak i w przełożeniu jej na wzrosty sprzedaży uruchomiliśmy sekcję z treściami wideo.
Najlepsi z handlowców odwiedzani byli przez reportera, który w “instagramowym” stylu przeprowadzał krótkie wywiady z liderami o kulisach ich sukcesów. Wideo następnie publikowane było w aplikacji, wraz z aktualizacjami rankingów wiedzy i sprzedaży.
Zaangażowani
w markę
Z analiz, które prowadziliśmy wynika, że w projekcie aktywnie brało udział przeszło 1000 doradców. Średni czas spędzony na uczeniu się z aplikacji to blisko 10 minut dziennie.
85% użytkowników brało udział w wyzwaniach edukacyjnych. Regularnie odwiedzane były też sekcje z zestawieniami wyników sprzedaży. Sprzedaż to przecież gra. My ubieramy ją w grywalizację.
Za kulisami
Czy raczej po drugiej stronie ekranu. W projekcie było jeszcze wiele skutecznych rozwiązań, o których tu nie piszemy. Too long to read tj;tr 🙂
Aplikacja pomimo swojego wesołego wyglądu miała szalenie poważne cele. Dane pokazują, że zrealizowaliśmy wszystkie założenia.
Nasza praca polegała na opracowaniu szczegółowych założeń programu, jego wdrożeniu i komunikacji do uczestników. Opracowaliśmy część technologiczną i kreatywną, ale to bieżąca praca nad treściami była chyba największym wyzwaniem.
To doświadczenie wykorzystujemy m.in. w projektach dla TUiR Warta, gdzie w stworzonej przez nas platformie zarządzamy komunikacją z dziesiątkami tysięcy współpracowników.
Grywalizacja, to ladna nazwa na ciężką pracę
Jeśli myślisz o ułożeniu komunikacji w zespołach tak, żeby nikt nie udawał, że jest zainteresowany, chcesz zbudować środowisko, które premiuje zaangażowanie i stymuluje wzrost sprzedaży to pewnie będziemy w stanie pomóc.
Jeśli posiadasz już własne konkursy, rankingi i raporty to świetnie, łatwiej będzie zacząć. Nie będziemy na siłę budować aplikacji mobilnej – to jest tylko narzędzie do komunikacji idei i musi być właściwe dla Twojego zespołu i Waszych wyzwań.
Twój ruch, wyGRAj!
Czy chcesz wiedzieć jak projekt edukacyjny i sprzedażowy mógłby wyglądać dla Twojej marki?
Pozostaw nam swoje dane kontaktowe, zadzwonimy i zapytamy Cię o cele i wyzwania. Poznasz nas, zdecydujesz czy możemy Tobie pomóc.
Zmobilizowaliśmy
To również może Cię zainteresować
Emocje
w ubezpieczeniach?
Skuteczny program wsparcia sieci sprzedaży powinien mieć możliwie szeroki zasięg? A może ma być dostępny dla nielicznych, wyłącznie na zaproszenie. Stworzyliśmy z klientem program, który przyniósł zaskakujące wzrosty sprzedaży. Z rocznej aktywacji, zbudowaliśmy wielosezonową strategię.