Kierunek
lojalność
Stanęliśmy przed sporym wyzwaniem. Jak połączyć, markę samochodów premium, sieć dealerów i autoryzowanych stacji obsługi, kilkadziesiąt różnych wizji na komunikację…
…z tysiącami klientów oczekujących usług na poziomie s-klasy. Myślicie, że oni mogą być zainteresowani programem lojalnościowym?
Klient
Mercedes-Benz Polska
Zakres prac
> Koncepcja
> Kreacja
> IT development
> Print & POS
> Rozwój i utrzymanie
Podsumowanie
Częstotliwość zakupu Twojego produktu jest niska? Chcesz zwiększyć sprzedaż usług towarzyszących? Przeczytaj jak z Mercedes-Benz Polska zbudowaliśmy program konsumencki Karta Klienta.
No to Benz!
Samochodów nie kupuje się codziennie. Nowe auta rzadko odwiedzają serwis. Nie ma możliwości generowania przychodu ani ze sprzedaży nowego egzemplarza ani z częstych bieżących przeglądów.
Jak zbudować program pozwalający na zwiększenie sprzedaży do tej grupy?
Autoryzowany
serwis internetowy
Aby skutecznie docierać do wszystkich nowych klientów marki powstał program posprzedażowy Karta Klienta. Przy zakupie nowego samochodu każdy klient otrzymywał pakiet powitalny. Pakiet zawierał indywidualną kartę klienta oraz login do konta w platformie online programu.
Dzięki połączeniu danych z numerem VIN samochodu, profil klienta w bazie danych był kompletny.
Masowa personalizacja komunikacji.
Wszyscy mamy dosyć natłoku informacji, dlatego kluczowe jest budowanie komunikatu w oparciu o tematy zawierające jedynie niezbędne kwestie.
Informacje pojawiające się na platformie online były spersonalizowane. Model auta, typ silnika, a nawet kolor posiadanego samochodu miały wpływ na treść otrzymywanych informacji, porad i wskazówek, dotyczyły użytkowania samochodu, serwisowania i zaproszeń do wizyt w ASO.
Budowa jakościowej bazy danych
Komunikacja nie ograniczała się do informacji ogólnopolskich promowanych przez centralę marki. Każda z placówek dealerskich mogła publikować na platformie online ważne dla siebie i swojego klienta informacje i oferty specjalne wraz z zaproszeniami na dni otwarte oraz dedykowane wydarzenia. Lokalny akcent sprawiał, że baza danych powstająca głównie przy udziale dealerów była aktualna i wysokiej jakości.
Jeżeli twoja Marka dostępna jest więcej niż kilku punktach sprzedaży i myślisz o budowie mechanizmów wspierających powracalność klienta do punktu sprzedaży, to wierzymy, że jesteśmy w stanie skutecznie doradzić i wdrożyć rozwiązanie realizujące te cele.
Za kulisami
Naszą rolą w projekcie było sformułowanie razem z klientem szczegółowych założeń akcji lojalnościowej.
W kolejnych krokach stworzyliśmy kompleksową komunikację projektu. Zbudowaliśmy platformę online, a do niej kompletną komunikacja e-mail, SMS. Zajęliśmy się kreacją i produkcją pakietów powitalnych wraz z ekskluzywną Kartą Klienta.
Kluczowym elementem było uruchomienie i bieżąca obsługa platformy i zarządzanie relacjami z dziesiątkami tysięcy klientów objętych programem. Równolegle na bieżąco doradzaliśmy poszczególnym placówkom dealerskim w zakresie możliwości lokalnego wykorzystania potencjału platformy w realizacji celów ich sprzedażowych.
Rzetelny feedback, jasna komunikacja
Jeśli myślisz o projekcie lojalnościowym, cenisz jasne zasady pracy, zaangażowany zespół i zrozumiałą komunikację, to może być udana współpraca. Doświadczenia zebrane przez nas przy wymagających projektach dają nam wiedzę, którą jesteśmy w stanie wykorzystać zarówno przy punktowych realizacjach, jak i aktywnościach o szerokim, ogólnopolskim zasięgu.
Gotowi wrzucić
piąty bieg?
Czy chcesz wiedzieć jak taki projekt mógłby wyglądać dla Twojej marki?
Pozostaw nam swoje dane kontaktowe, odezwiemy się i zapytamy Cię o cele i wyzwania marki w kontekście projektu, w którym moglibyśmy pomóc.
Zmobilizowaliśmy
To również może Cię zainteresować
Program Partnerski
Po co deweloperowi program lojalnościowy? Czy warto utrzymywać relację z Klientem już po sprzedaży mieszkania?
Z Dom Development wyszliśmy z założenia, dom to nie tylko mury mieszkania, o które zadbał sam deweloper, ale i atmosfera wokół niego. Stąd niebanalny pomysł na posprzedażowy program partnerski.