Samsung ma bardzo szeroki asortyment. Jednocześnie komunikuje się niesamowitą ilością dedykowanych treści marketingowych. Jak jednak dotrzeć z nimi do rzeszy doradców obsługujących ważnych klientów? Jak efektywnie aktywizować sprzedaż i jednocześnie przekazywać wiedzę, wszystkim i to jednocześnie?
Tak powstało Miasto Ekspertów. Aplikacja mobilna w formie gry, której celem było efektywne komunikowanie się z doradcami klienta i przekazywanie w atrakcyjny sposób sporej ilości informacji produktowych. Postawiliśmy na mechanizm angażujących niespodzianek oraz możliwość rywalizacji doradców w ramach różnych regionów Polski. Nie była to zwykła grywalizacja, ale komunikator wymiany doświadczeń oraz specjalna czytelnia z materiałami edukacyjnymi.
Przed powstaniem Miasta Ekspertów, doradcy klienta otrzymywali materiału drogą e-mailową. Nastręczało to wiele trudności, związanych z ilością przesyłanych wiadomości i braku pewności o ich odczytaniu. Stworzona w ramach aplikacji mobilnej czytelnia zdecydowanie poprawiła ten obszar komunikacji. Zamiast klasycznych maili, publikowano ciekawe artykuły inspiracyjne
i produktowe, zawierające dużo zdjęć, filmów. Zgodnie z zasadą dużo treści, a mało tekstu.
Ważnym elementem programu i mobilnej gry stały się ankiety i quizy sprawdzające zdobytą wiedzę. Pytania serwowane doradcom pochodziły zarówno z samej gry planszowej, jak i artykułów publikowanych w czytelni. Elementem grywalizacji okazała się opcja rzucania wyzwań przez samych uczestników zabawy. W ten sposób uczestnicy programu mogli się poznać,
ale i rywalizować między sobą. Zbierane w trakcie gry punkty odzwierciedlały poziom wiedzy danego doradcy.
System codziennych wyzwań przerósł nasze oczekiwania. Dzięki niemu, każdy z uczestników wchodził codziennie do gry. A wyzwania oparte o losowe pytanie produktowe nie tylko angażowały, ale przede wszystkim sprawdzały i utrwalały w lekkiej formie widzę na temat oferty Samsunga.
Miasto Ekspertów zostało tak zaprojektowane, by móc dzielić się informacjami w czasie rzeczywistym. Bieżące treści trafiały do użytkowników zarówno z poziomu czytelni z artykułami, jak i powiadomień dotyczących samej gry. Gdyby one zostały przeoczone był jeszcze komunikator. Redakcja informacji był możliwa z poziomu zarówno administratora programu, jak i grupy opiekunów odpowiedzialnych za doradców klienta.
Stworzony program umożliwił nawiązanie unikalnej relacji z uczestnikami. Połączono mechanikę prostej gry planszowej z systemem dystrybuującym atrakcyjne treści. Do tego dodano komunikator i możliwość ścigania się w rankingach. Uzyskano efekt pełnej, interaktywnej komunikacji oraz angażującego rywalizowania z innymi uczestnikami zabawy.
Warto wiedzieć więcej i się angażować. Samsung docenił swoich doradców, a Ci, którzy najaktywniej i najlepiej rozwiązywali zadania i odkrywali wiedzę na temat marki w aplikacji Miasto Ekspertów zostali nagrodzeni sprzętem marki, doładowaniami telefonów i voucherami na usługi mobilne.
Z badań wynika, że w grze wzięło udział 1005 doradców. Średni czas spędzony na uczeniu się z aplikacji to 7 minut dziennie. Aż 85% użytkowników brało czynny udział w wyzwaniach związanych z wiedzą na temat marki, a sama sprzedaż trudnego technicznie sprzętu wzrosłą dwukrotnie. Sprzedaż to przecież tak naprawdę gra. Trzeba tylko ją odpowiednio podać.