Samsung
Miasto Ekspertów

Sprzedaż

Zabawa. Edukacja. Sprzedaż.

Z uwagi na bardzo szeroki asortyment, Samsung komunikuje się licznymi, dedykowanymi treściami marketingowymi. Jak jednak dotrzeć z nimi do rzeszy doradców obsługujących ważnych Klientów? Jak skutecznie aktywizować sprzedaż i jednocześnie przekazywać wiedzę, i to wszystkim naraz?

W odpowiedzi na te pytania powstało Miasto Ekspertów: aplikacja mobilna w formie gry, której celem było efektywne komunikowanie się z doradcami klienta i przekazywanie im w atrakcyjny sposób sporej ilości informacji produktowych.
Postawiliśmy na mechanizm angażujących niespodzianek oraz możliwość rywalizacji doradców w ramach różnych regionów Polski. Nie była to zwykła grywalizacja, ale komunikator wymiany doświadczeń oraz specjalna czytelnia z materiałami edukacyjnymi.

 

Less is more

Przed Miastem Ekspertów doradcy klienta otrzymywali rozproszone informacje drogą mailową. Nastręczało to wielu trudności, związanych głównie z liczbą przesyłanych wiadomości i braku pewności o ich odczytaniu. Stworzona w ramach aplikacji mobilnej czytelnia zdecydowanie poprawiła ten obszar komunikacji. Zamiast klasycznych maili udostępniano ciekawe artykuły, inspiracyjne i produktowe, zawierające dużo zdjęć, filmów. Wszystkie materiały były przez nas tworzone zgodnie z zasadą – dużo treści, mało tekstu.

Grywalizacja i integracja

Ważnym elementem programu i mobilnej gry stały się ankiety i quizy sprawdzające zdobytą wiedzę. Pytania serwowane doradcom pochodziły zarówno z samej gry planszowej, jak i artykułów publikowanych w czytelni. Najważniejszym elementem grywalizacji stała się możliwość rzucania wyzwań przez samych uczestników zabawy. W ten sposób użytkownicy aplikacji mogli się poznać i rywalizować między sobą. Zbierane w trakcie gry punkty odzwierciedlały poziom wiedzy danego doradcy.

Co dzień, to wyzwanie

Efekt systemu codziennych wyzwań przerósł nasze oczekiwania. Dzięki niemu każdy z uczestników wchodził codziennie do gry. Wyzwania oparte o losowe pytanie produktowe nie tylko angażowały, ale przede wszystkim w przyjemnej formie sprawdzały i utrwalały wiedzę na temat oferty Samsunga.

Być na bieżąco

Miasto Ekspertów zostało zaprojektowane tak, by możliwe było dzielenie się informacjami w czasie rzeczywistym. Nowe treści trafiały do użytkowników z poziomu czytelni oraz z powiadomień dotyczących samej gry. Gdyby mimo to zostały przeoczone, pozostawał jeszcze komunikator. Redakcja informacji była możliwa z poziomu zarówno administratora programu, jak i grupy opiekunów doradców klienta.

Przyjemne z pożytecznym

Program umożliwił nawiązanie unikalnej relacji z jego użytkownikami. Połączyliśmy mechanikę prostej gry planszowej z systemem dystrybuującym atrakcyjne treści. Dołożyliśmy do tego komunikator i możliwość ścigania się w rankingach, uzyskując efekt pełnej, interaktywnej komunikacji oraz angażującego rywalizowania z innymi uczestnikami zabawy.

Wiedza i zaangażowanie popłaca

Warto wiedzieć więcej i się angażować. Samsung docenił swoich doradców, a tych, którzy najaktywniej i najlepiej rozwiązywali zadania, zdobywając tym samym wiedzę, nagrodził sprzętem marki, doładowaniami telefonów i voucherami na usługi mobilne.

Doradcy spędzali na nauce z pomocą aplikacji średnio to 7 minut dziennie. Aż 85% użytkowników brało czynny udział w wyzwaniach związanych z wiedzą na temat marki, a sama sprzedaż trudnego technicznie sprzętu wzrosła dwukrotnie. Sprzedaż to przecież tak naprawdę gra. Trzeba ją tylko odpowiednio rozegrać.

Case study

Zobacz więcej