Polin Muzeum Historii Żydów Polskich

Marketing

Delikatny temat vs. Internet

Jak zaangażować ludzi w działalność muzeum? Jak zrobić to w social mediach? Czy internet to dobre miejsce na edukację z zakresu rocznic historycznych? Jak popularyzować poważne, więc mało popularne wydarzenie? I wreszcie: jak zaangażować społeczność internetową, by oznaczyła się symbolem akcji na własnym profilu i z własnej woli? Te pytania stanęły przed nami, gdy przystąpiliśmy do akcji dla Muzeum Historii Żydów Polskich Polin.

Edukacja o zapachu żonkila

Za motyw kreatywny akcji wybraliśmy żonkil. Kwiat ten jest symbolem szacunku i pamięci o Żydach Polskich dzięki Markowi Edelmanowi, który w rocznicę wybuchu powstania w getcie składał bukiet żółtych kwiatów pod Pomnikiem Bohaterów Getta. Akcja edukacyjna „Żonkile” miała propagować ten fakt i wydarzenia z nim związane.

Żonkile wyrosły na symbol

„Udało się” to mało powiedziane. Prosty symbol, przystępna komunikacja, a przede wszystkim intuicyjne wykorzystanie social mediów sprawiło, że żonkile wyrosły w tysiącach. Dosłownie tysiące użytkowników Facebooka, Twittera oraz Instagrama robiło zdjęcia oraz tagowało je symbolem powstania – żonkilem.

 

Następnie zdjęcia były udostępniane w mediach społecznościowych, dzięki czemu powstał historyczny kształt granic getta warszawskiego, ułożony ze współczesnych zdjęć. Internet jest nieprzewidywalny w swoich komentarzach i ostrych dyskusjach. Ta akcja przyjęła się jednak z bardzo dużym zaangażowaniem i odzewem ze strony społeczności internetowych.

 

Case study

Zobacz więcej