Wyobraźcie sobie, że któregoś poranka psuje się Wasz ekspres do kawy. Nikomu nie życzymy takiego dramatu, ale wiemy, że w nerwach na pewno nie znajdziecie instrukcji obsługi, czy telefonu do serwisu. Saeco, włoski producent ekspresów przewidział to. Właśnie dlatego zrobiliśmy dla niego specjalną aplikację, dla zapominalskich.
Wraz z Philips Polska odbyliśmy serię kreatywnych warsztatów. Tak doprecyzowaliśmy cele i ustaliliśmy, że aplikacją mobilną dla marki ekspresów do kawy będzie czymś więcej niż tylko instrukcją obsługi. Tak powstał projekt, który pozwolił nam budować nie tylko ekspercki wizerunek marki w świecie kawy, ale zadowolić oczekiwania Klienta i co najważniejsze użytkownika ekspresu.
Instrukcja czy serwisowa check-lista to prawdziwa przyczyna powstanie aplikacji. Chcieliśmy jednak więcej, dlatego dodaliśmy w aplikacji wiele funkcjonalności, licząc na powrót użytkowników i jej regularne używanie. Od teraz każdy mógł poznać historię kawy i ciekawostki na jej temat. Wstać na dźwięk budzika, emitującego kojące brazylijskie nuty, czy powróżyć z fusów i poznać przepis na swoją ulubiona kawę.
Pobudzaliśmy też małego baristę tkwiącego w każdym z wielbicieli kawy. W apetycznych materiałach wideo zdradzaliśmy tajniki parzenia poszczególnych kaw. A pomiędzy kolejnymi wizytami, sygnalizowaliśmy potrzebę domowej konserwacji ekspresu, usunięcia kamienia, czy odświeżenia filtra, tak by działał on dłużej i w najlepszej kondycji. Wszystko z zaleceniami producenta.
Jaki był odzew konsumentów? Aplikacja trafiała na ich urządzenia tuż po zakupie ekspresu Saeco, wykorzystując do efektywnej dystrybucji m.in. klub konsumencki czy targetowaną komunikację w innych kanałach. Po uruchomieniu projektu nastąpił znaczny wzrost satysfakcji u klientów marki. Sam projekt zyskał przychylność branży reklamowej i został wyróżniony jako jedyne z mobilnych rozwiązań w konkursie Golden Arrow.