Pernod Ricard youRyou

Sprzedaż

Wódka z leadem

Marki alkoholi nie mają łatwego życia reklamowego. Szereg obostrzeń, zakazów i sfera etyczna sprawiają, że marki muszą działać sprytnie i zbierać dane na temat swoich konsumentów, by móc łatwiej dotrzeć do nich z komunikatem.

Naszym wyzwaniem było zebranie jak największej ilości leadów oraz informacji na temat zachowań konsumenckich. Projekt youRyou dla Pernod Ricard osadziliśmy więc w jego naturalnym środowisku, czyli na imprezach. Nie była to tylko klasyczna degustacja, a przemyślana akcja, dzięki której wszyscy mieli bawić się szampańsko.

Pokaż mi kim jesteś, a powiem Ci, co powinieneś wypić

Stworzyliśmy prostą, ale zabawną aplikację na iPada. Ankietowani, skuszeni nagrodą w postaci degustacji, odpowiadali nam na kilka prostych pytań na temat swoich preferencji i ulubionych alkoholi. Algorytm, analizujący odpowiedzi w czasie rzeczywistym, wskazywał która marka z asortymentu Pernod Ricard najbardziej pasuje do danej osoby.

Przemyśl. Zaplanuj. Działaj.

Nasze autorskie zastosowanie CRM (Customer Relationship Management) okazało się bezcenne. Aplikacja strukturyzowała proces przeprowadzania ankiet, dzięki czemu podniosła jakość i wartość gromadzonych leadów. Wyniki automatycznie trafiały do centralnego systemu CRM. Dzięki temu ankiety można było z łatwością przeprowadzać podczas wielu aktywacji i eventów, zwiększając komfort pracy ankieterów, a docelowo także marketera.

Reklama dnia wczorajszego

W naszym odczuciu program otwierał nowy rozdział aktywacji konsumenckich. Nie trzeba było digitalizować tradycyjnych, papierowych ankiet, a dostęp do danych był zdalny i przede wszystkim natychmiastowy. Konsument mógł spodziewać się nowego zaproszenia już następnego ranka po udanej imprezie! A my nie mieliśmy kaca moralnego związanego z nachalnością zbieranych danych. Wszyscy bawili się setnie… albo i dwusetnie.

Case study

Zobacz więcej