Marki alkoholi nie mają łatwego życia reklamowego. Szereg obostrzeń, zakazów i sfery etycznej sprawiają, że marki muszą działać sprytnie i zbierać dane na temat swoich konsumentów, by móc łatwiej dotrzeć do nich z komunikatem. Naszym wyzwaniem było zebranie jak największej ilości leadów oraz informacji na temat zachowań konsumenckich. Projekt youRyou dla Pernod Ricard jak się domyślacie odbył się w naturalnym środowisku, czyli na imprezach. Nie był tylko klasyczną degustacją. To przemyślana akcja, w której wszyscy mieli bawić się szampańsko.
Stworzyliśmy prostą, ale zabawną aplikację na iPad. Ankietowani skuszeni nagrodą w postaci degustacji, opowiedzieli nam w kilku prostych pytaniach na temat swoich preferencji i ulubionych alkoholi. Odpowiedzi ankietowanych analizowane były w czasie rzeczywistym przez algorytm, który dawał odpowiedź, która marka z asortymentu Pernod Ricard pasuje do nich najbardziej.
Nasze autorskie zastosowanie CRM (Customer Relationship Management) okazało się bezcenne. Aplikacja strukturyzowała proces przeprowadzania ankiet, dzięki czemu podniosła jakość i wartość gromadzonych lead-ów. Wyniki automatycznie trafiały do centralnego systemu CRM. Dzięki temu ankiety można było z łatwością przeprowadzać podczas wielu aktywacji
i szeregu eventów, zwiększając komfort pracy ankieterów, a docelowo marketerów.
W naszym odczuciu, program otwierał nowy rozdział aktywacji konsumenckich. Od początku nie trzeba było digitalizować tradycyjnych, papierowych ankiet, a dostęp do danych był zdalny, ale przede wszystkim natychmiastowy. Konsument mógł spodziewać się nowego zaproszenia już następnego ranka po udanej imprezie! Mieliśmy też pewność, że dane są zbierane w przyjazny, “imprezowy” sposób. Wszyscy bawili się setnie, albo i dwusetnie.