Polin Muzeum Historii Żydów Polskich

Marketing

Kreatywnie wzmacniamy ważne wydarzenia

Żonkil jest symbolem szacunku i pamięci dzięki Markowi Edelmanowi. W każdą rocznicę wybuchu powstania składał on bukiet tych żółtych kwiatów pod Pomnikiem Bohaterów Getta. Wszystko w celu uczczenia ich oddania i poświęcenia. Akcja społeczno-edukacyjna „Żonkile” miała na celu propagowanie tego symbolu oraz szerzenie wiedzy na temat Powstania w Getcie Warszawskim.

Ważna i trudna tematyka w dostępnej formule

Na potrzeby wydarzenia stworzono koncepcję akcji wspierającej działania edukacyjne w social mediach. Jednocześnie nagłośniono i spopularyzowano wydarzenie oraz zaangażowaną społeczność w propagowanie wiedzy historycznej. Jak skutecznie to zrobić i wykorzystać zaangażowanie użytkowników?

 

Tysiące zaangażowanych użytkowników

Tysiące użytkowników Facebooka, Twittera i Instagrama robiło zdjęcia oraz tagowało je symbolem powstania – żonkilem. Następnie zdjęcia były udostępniane w mediach społecznościowych, dzięki czemu powstał historyczny kształt granic Getta ułożony ze współczesnych zdjęć. Akcja przyjęła się z bardzo dużym odzewem ze strony społeczności internetowych.

 

Case study

Zobacz więcej