Philips Polska Saeco

Sprzedaż

Poszukiwany, poszukiwana

Nikt nie wie gdzie leży instrukcja, bo nikt jej nie czyta. Ostatni raz była widziana po otwarciu kartonu… Szkoda by jednak było uszkodzić coś w tak wyrafinowanym urządzeniu jak świetny włoski ekspres Saeco, prawda? Dlatego wiedząc, że wymaga on odrobiny czułości, stworzyliśmy aplikację odporną na zaniki pamięci swoich użytkowników.

Nazwać cele

Zaangażowaliśmy Philips Polska w serię kreatywnych warsztatów. Tak doprecyzowaliśmy cele i ustaliliśmy, czemu mają służyć tworzone rozwiązania. Wybraliśmy też umiejętności jakich warto nauczyć użytkowników, efektywnie wykorzystując do tego aplikację mobilną. Tak właśnie powstał projekt, który pozwolił nam budować satysfakcję klienta w dłuższym okresie czasu i zrealizować założone plany.

Prawdziwa użyteczność i realne wsparcie

Instrukcja czy serwisowa check-lista to super sprawy. Nie mieliśmy jednak wątpliwości, że tak praktyczne funkcje trzeba jakoś obudować. Chcąc liczyć na powrót użytkowników i ich regularne wizyty w apce, stworzyliśmy system, który temu sprzyja. Inspiracje czerpaliśmy wprost ze świata kawy. Tak też na nogi, obok samej kawy, stawiał nas budzik, emitujący kojące brazylijskie nuty bądź przyjemny gwar włoskiej kafejki. Czas na chwilę relaksu przy latte? Na pewno będzie lepiej nam smakować przy pełnych chillu streamach od radia RMF FM.

Plug’n’play barista

Pobudzaliśmy też małego baristę tkwiącego w każdym z wielbicieli kawy – w apetycznych materiałach wideo zdradzaliśmy tajniki parzenia poszczególnych kaw. A gdzieś w międzyczasie, pomiędzy kolejnymi wizytami, sygnalizowaliśmy potrzebę naciśnięcia jakiegoś tam guzika na ekspresie w wyższym celu: usunięcia kamienia czy odświeżenia filtra. W końcu ekspres musi działać jak należy!

 

Esencja sukcesu

Jaka była droga dotarcia do użytkowników? Aplikacja trafiała na ich urządzenia tuż po zakupie ekspresu Saeco, wykorzystując do efektywnej dystrybucji m.in. klub konsumencki czy targetowaną komunikację w innych kanałach. Po uruchomieniu projektu nastąpił wzrost satysfakcji klientów marki. Projekt został wyróżniony jako jedyne z mobilnych rozwiązań w konkursie Golden Arrow.

Case study

Zobacz więcej